Suplementy diety w różnych porach roku

Okres zimowy w Polsce to bardzo zmienna aura, dlatego łatwo o przeziębienie. W sprzedaży nie ma pełnej gamy warzyw i owoców, dlatego dieta zazwyczaj jest uboższa. Aby to zmienić, można sięgnąć po suplementy diety, które uzupełniają organizm przede wszystkim w witaminy. Na co dzień potrzebna jest głównie witamina C oraz wszystkie witaminy z grupy B, szczególnie w stresie i trudnych sytuacjach życiowych. Suplementy diety warto zażywać jak najbardziej naturalne, w postaci proszków, sproszkowanych ziół, płynów, czy tabletek rozpuszczających się w wodzie. Organizm lepiej je wchłania i o wiele szybciej się regeneruje, oczyszcza i doładowuje wszystkim, co odżywcze. Niektóre suplementy diety mają określone działanie, takie jak odchudzające, oczyszczające organizm, jelita, wzmacniające wątrobę, na przeziębienie, czy też uspokajające nerwy. Kupowane w aptekach lepiej skonsultować z dietetykiem lub lekarzem, aby nie brać ich na własną rękę. Wprawdzie można je kupić bez recepty, ale warto wiedzieć, jakie są konsekwencje ich długotrwałego spożywania. Zupełnie inne są przepisywane na zimę, a inne na wiosnę, ponieważ organizm potrzebuje różnych dawek i zupełnie innej ilości witamin i minerałów. Wpływ na ich stosowanie ma także wiek, styl życia, stan zdrowia, a także przebyte choroby.

Najlepsze suplementy diety


Najlepsze suplementy diety można znaleźć w sklepach ekologicznych, aptekach, a także zrobić samemu, z ziół. Kiedy tylko przyjdzie okres wiosenno letni, warto jadać więcej świeżych warzyw i owoców, ponieważ to one dostarczają najwięcej witamin. Uzupełnić dietę mikroelementami można również z pomocą różnych wartościowych roślin, korzeni, przypraw, roślin strączkowych czy egzotycznych specjałów. Na rynku kupić można naturalne suplementy diety, takie jak magnez, żelazo, ostropest plamisty, błonnik z babki płesznik, chrolella, kolagen, czy zestaw witamin i minerałów. Ponadto bardzo popularne są soki z aloesu, jagód goji, czarnego bzu, czy aronii, które także mogą być naturalnymi suplementami diety uzupełniającymi szereg niedoborów. Zanim kupi się jakikolwiek specyfik, trzeba przeczytać etykiety, zapoznać się z właściwościami, a także sięgnąć porad dietetyka, czy w danej sytuacji zdrowotnej można ten suplement spożywać lub pić. Im bardziej są naturalne, tym wyższa jest jakość, a co za tym idzie cena. Na zdrowiu nie można oszczędzać, dlatego przez kilka miesięcy warto wydać dodatkowe pieniądze na sprawdzone suplementy diety. Pochodzenie także ma znaczenie, dlatego warto wyszukiwać w pierwszej kolejności polskich specyfików dietetycznych, a dopiero potem zapoznać się z suplementami diety z zagranicy.

Food obraz autorstwa freepik - www.freepik.com